logo
logo

Søk

Du er her:

Retur av produkter


1. Kunde henvender seg direkte til returavdelingen når det gjelder retur

  • Kunde fyller ut returskjema (last ned på høyre side) med kundeinformasjon, artikkelnr, salgsordrenr (ordrebekreftelse-nr) og returårsak.
  • Kunde sender ferdig utfylt returskjema til nordic.return@honeywell.com
  • Returavdelingen registrerer returen og returnerer skjemaet til kunde med et automatisk generert RMA-nr (innen ca 1-2 virkedager).
  • Returskjema printes ut og legges i esken med retur, og sendes inn til returavdelingen (leveringsadresse på skjema).
  • Når returen har kommet inn til Honeywell, blir den sjekket/kontrollert av returansvarlig.
  • RMA-nr er gyldig i 30 dager fra opprettelse, og vil deretter bli slettet dersom retur ikke er mottatt.
  • Varer innenfor garanti, blir testet og deretter returnert til leverandør.
  • Artikler med høy salgsverdi, sendes til leverandør for testing, før kreditering.
  • I tilfeller der kunden ønsker/trenger ny artikkel umiddelbart, skal det opprettes ny ordre-/ordrelinje med faktura.
  • Evt. kreditt av defekt produkt blir vurdert når returen har kommet inn til returavd. og evt testet.
  • Dersom det ikke kan påvises feil på produktet etter testing, blir den ikke kreditert, men returnert tilbake til kunde hvis ønskelig. Kunden blir da belastet for testing og returfrakt.

2. Kriterier for overskuddsretur/feilbestilling

  • Med mindre annet er avtalt med Honeywell sin salgsavdeling (særavtaler skal vedlegges) skal enhver retur følge våre salgs-/og leveringsbetingelser.
  • Det betyr returfradrag 20% på varer i uåpnet/uskadet emballasje.
  • Det tas ikke retur på spesialtilpassede produkter.
  • Artikler som kommer inn med åpnet/skadet eller manglende emballasje blir ikke kreditert, men returnert tilbake til kunde hvis ønskelig. Kunden blir da belastet for returfrakt.
  • Kunde må selv besørge transport og fraktkostnader av retur.

3. Feil-registrering/-levering/-plukk av Honeywell

  • Blir kreditert 100% 
  • Honeywell besørger transport og fraktkostnader

4. Alt av retur som blir sendt i retur uten ferdig utfylt returskjema, vil bli avslått og returnert til avsenderadresse, mot fraktfaktura.

Behandlingstid retur: innen 30 dgr etter mottatt retur, avvik kan forekomme.

Retur

   
  
+47 32 24 48 27

Returskjema
 


Obs.
Last ned returskjemaet og lagre på din PC,
før du fyller det ut.

 

Contact info:  
Honeywell Life Safety AS  
Postboks 3514  
NO-3007 Drammen  
+47 32 24 48 00  
   

 




 

 
 

Connect with us:
  1. Norway
  2. Sweden
  3. Denmark
 
   
  Honeywell Privacy Statement
Global Unsubscribe
  © Honeywell Life Safety AS - 2019